't goeie leven ! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Emie Swinkels - WaarBenJij.nu 't goeie leven ! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Emie Swinkels - WaarBenJij.nu

't goeie leven !

Blijf op de hoogte en volg Emie

04 April 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Het weekend van de cycloon.. Nou dat viel dus ook wel weer mee, een beetje regen en wind op zaterdag maar dat was het dan ook. We hadden dan ook niks gepland. De zondag werd er Sint Patricks day gevierd. Dit is een Iers feest, iedereen is in het groen en gaat drinken in Irish pubs. Geen idee wat de echte reden hiervoor is. Ook zou er een parade plaats vinden maar na een stapavondje op zaterdagavond waren we hiervoor een beetje te laat wakker.. Dus dan maar gelijk door naar de pubs waar we ons prima vermaakt hebben!

Dat weekend erna stond de Hobbiton op de planning. Dit is de filmset van Lord of the Rings, aangezien dit helemaal niet mijn films zijn had ik ze dus ook nog nooit gezien. Maarja we konden niet gaan zonder ook maar een seconde te zien van de films vonden we. Dus hebben we samen met een aantal anderen de film gekeken. Na een uur hadden we het ook wel weer gezien met de film. Maar goed daar gingen we dan naar Hobbiton. Het was maar goed dat we wel iets van de film gezien hadden anders had ik nog niet eens geweten dat er allemaal van die kleine huisjes waren met ronde deurtjes. Het was wel echt leuk om keer te zien, vond het ook zo schattig alles in het klein. Alleen alle huisjes zijn leeg of met rommel, de scenes binnen in de huisjes worden namelijk ergens anders afgespeeld.

S’ avonds zijn we met een groep wezen eten bij de Sky Tower. Dit was erg gezellig en chic! Het restaurant draait ook rond waardoor je alles van de omgeving kunt zien. In een uur tijd ben je een keer rond. Daarna nog eventjes wezen stappen en vervolgens lekker gaan slapen!
De volgende dag zijn we naar het museum gewandeld we hadden niet heel veel te doen en het museum is maar een half uurtje wandelen. Het was erg mooi om een keertje gezien te hebben. Vooral de skeletten van de dinosaurussen, omdat ik dit alleen kende van films.

Vrijdag had ik een bbq met stage, het was erg gezellig geweest. Iedereen had salades en hapjes gemaakt. Daarna hebben we er nog een gezellige avond van gemaakt.

Na het zien van vele dode dieren in het museum ze maar is levend opgezocht in Sea life en Auckland Zoo. Zaterdag gingen we naar Sea life. Samen met Sanne en Sjoerd. Daar gingen we met de speciale Sea life bus, een bus met aan de voorkant een haaienkop haha. Na de pinguïns, haaien en vele andere zeedieren gezien te hebben, zijn we lekker op het strand gaan liggen en daarna even terrasje gepikt. S ’avonds gingen we naar een rugby game. The Blues against The Highlanders, dit was wel leuk om een keer mee te maken. Helaas deden ze niet het dansje van te voren, dit doen alleen de All Blacks. Wel grappig om te zien was dat als dat iemand geblesseerd was het spel gewoon door ging ook al moeten ze over diegene heen.
De volgende dag zijn we naar Auckland Zoo geweest om ons dierenweekendje af te sluiten.
Het park was echt heel groot en de moeite waard. Ook hadden ze hier de beroemde kiwi vogel waar Nieuw – Zeeland om bekend staat. Het is een donkere ruimte en je moet echt naar ze zoeken, vaak zie je hem niet eens verschijnen maar wij hadden geluk en konden ook nog een foto maken!
Daarna lekker op ons ‘bankje’ geploft en een film gekeken.

En toen was het weekend alweer voorbij ! Want tussen al de leuke dingen door loop ik ook gewoon nog steeds stage!

• 04 April 2014 - 10:01

Yvonne:

Hee Emie!

Je hebt weer een leuk verhaal geschreven! Volgens mij heb jij het daar prima naar je zin!
    Bevalt stage je ook goed?

Geniet ervan!

xx Yvonne

• 05 April 2014 - 11:21

Frits:

je zou het zo maar eens kunnen vergeten dat je er eigenlijk bent om stage te lopen......maar groot gelijk dat je ook de leuke dingen meepikt. je komt er tenslotte niet elk jaar.

en hoe gaat het inmiddels met het engels?

enjoy yourself and have a good time.

your uncle

• 22 April 2014 - 09:17

Mario:

Ha Emie,

Klinkt allemaal erg goed!!! Zijn wel een beetje jaloers met zijn allen...... Veel plezier nog en tot snel weer eens in het Helmondse..

Groet Mario