Geert in Nieuw-Zeeland! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Emie Swinkels - WaarBenJij.nu Geert in Nieuw-Zeeland! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Emie Swinkels - WaarBenJij.nu

Geert in Nieuw-Zeeland!

Blijf op de hoogte en volg Emie

16 Juni 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Daar gingen we dan! 31 mei zouden we de Tongariro Crossing gaan lopen. Dit is een berg belopen van 19,4 km. De eerste dag hebben we een korte stop gemaakt bij de Huka falls, en een natuurlijke hot water pool. Nadat we aangekomen waren bij ons hostel zijn we nog even naar het restaurant geweest om iets te eten. Daarna vroeg te bed want om 7 uur zouden we vertrekken. Je moest je erg goed aankleden omdat het weer op de berg in een keer om kon slaan, toen we helemaal ingepakt waren reden we naar de berg. Je wordt afgezet op een hoogte van 1100 meter en dan moet je zelf nog 878 meter lopen naar de top! Daar gingen we dan vol goede moed! Die moed zakte al snel, het bleek toch wel een zware wandeling te worden. Na ongeveer 3.5 uur lopen bereikte we de top! Vanuit de top had je echt super mooie uitzichten. Ook Mount Doom die voorkomt in de films van lord of the rings. Ook had je 3 heldere plassen water bij elkaar. Echt zo mooi! Dit dan ook gevierd met een Bavaria! Daarna liepen we weer verder waarna je nog verschillende keren bergen op en af moest. Ook was er op verschillende plekken sneeuw te vinden, dit omdat je zo hoog zag! Gelukkig hadden wij echt het beste weer ooit! Helemaal blauwe lucht zonder ook maar een wolkje gezien te hebben. Toen we dachten dat we er dan eindelijk wel bijna zouden moeten zijn kwam nog het oneindige bos.. Dit staat ook bekend als the never ending forest. Nou dat hebben we geweten! Wat waren we toen ook blij toen we eindelijk naar 7,5 uur lopen bij het einde waren! Maar wat was het de moeite! S’ avonds nog een drankje gedaan en de volgende dag weer terug naar Auckland. Dinsdags Sanne af gezet want die begint al met reizen! Daarna begonnen aan me laatste daagjes stage!

Zondag was het dan eindelijk zover! Stond ik daar met buikpijn van de zenuwen op het vliegveld. Gelukkig duurde het niet lang en daar kwam Geert!!
Eerst de stad een beetje verkend en hem laten zien dat die heuvels hier echt geen pretje zijn, waarna hij de dag erna meteen spierpijn had haha. Nog naar Mount Eden geweest en wezen uiteten. De volgende dag had ik me laatste dagje stage! S’ middags was Geert gekomen, en daarna hadden we met de collega’s iets gedronken.

Woensdag vertrokken we dan echt aan onze reis. Eerst op naar het noorden. Onderweg een stop gemaakt waar we konden sandboarden (van een grote zandberg af met een board)! Super leuk en best wel eng. Daarna naar Cape Reinga geweest en naar Bay of Island gereden. De volgende dag hadden we de dolfijnen cruise door Bay of Island. Echt super mooi weer, en ook nog dolfijnen en zeehonden gespot!

Donderdag zijn we naar richting Coromendol gereden. Eerst hebben we gestopt bij de Goldmine cave waar we een wandeling hebben gemaakt, daarna was ons plan om door te gaan naar Coromendol, maar helaas.. Onderweg kregen we een botsing met een andere auto waardoor we niks meer konden met onze auto. Gelukkig hadden we zelf niets, waarna we de volgende dag de nieuwe auto konden oppikken.
Deze dag zijn we doorgereden naar Tauranga. Hier hebben we weer eens zelf gekookt en daarna de all blacks aangemoedigd in de pub. De volgende dag hebben we de berg Mount Maunganui beklommen. Na een lekkere pannenkoek als lunch zijn we doorgereden naar Rotorua. Hier hebben we een stop gemaakt bij de geisers om even kennis te maken met de lekkere rotte eiren lucht.. Daarna doorgereden naar Tongariro waar we de volgende dag de berg zouden beklimmen.

En zoals ik me verhaaltje ook begon zo sluit ik hem ook af! Ik ben weer de berg op gegaan, dit keer met iets minder mooi weer, maar nog even vermoeiend. Op de top waaide het super hard, en kon je dit keer makkelijk een muts en handschoenen dragen. Toch hebben we er deze keer korter op gelopen! Namelijk maar 6 uurtjes en kwamen we net binnen toen het begon te regenen! Lekker nog even in de hot tub geweest! Wat moet helpen tegen je spierpijn! Naja we zullen morgen is zien of het gewerkt heeft!

• 16 Juni 2014 - 12:15

Yvonne:

Geniet van Geert na al die maanden en van het reizen!

Veel plezier!

• 16 Juni 2014 - 22:25

Janneke:

Hee meissie, wat een leuk verhaaltje weer! Haha die berg lijkt me toch ook wel een uitdaging hoor, wat knap dat je die 2 keer hebt belopen.

Fijn dat Geert er nu bij is. Jullie zien er lief uit samen op die foto's, ik hoop dat jullie daar een super tijd tegen moed gaan!

Tot snel, in dit o zo mooie nederland, doen we snel een wijntjeee!!! ipv bavaria... hahah

dikke kus en knuffel,

Janneke

• 21 Juni 2014 - 11:43

Ine:

Hoi meid,

Fijn te lezen dat het zo leuk, gezellig en mooi is daar.
    Geniet nog maar lekker samen, want voor je het weet ben je weer terug in Sail Mountain.
    Veel plezier op het Zuidereiland.
    Tot over een paar weken!

Groetjes papa en mama