Eerste maandje alweer voorbij! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Emie Swinkels - WaarBenJij.nu Eerste maandje alweer voorbij! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Emie Swinkels - WaarBenJij.nu

Eerste maandje alweer voorbij!

Blijf op de hoogte en volg Emie

09 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Na een paar weekenden er weer op uit geweest te zijn hier mijn verhaaltje!
Inmiddels zit ik hier alweer een maand, de tijd gaat zo snel hier!

25 – 26 – 27 januari
Zaterdag zijn we wezen kamperen, met een tentje en een luchtbed op zak reden we naar Kai iwi lakes, dit is een groot meer. Het was ongeveer 3 uurtjes rijden vanaf Auckland.
Toen we daar aankwamen was het ook meteen mooi weer, tent opgezet en toen het water in gegaan.
Echt iedereen heeft hier eigen boten en jetskis enz, die lagen dan ook allemaal in het water, ook hebben we een tochtje gemaakt op een speedboot dat ging echt zo hard we konden onze gezichten niet meer bewegen haha !
Genietend van een blauwe zee, wit strand, een bbq en een pilsje sloten we de dag af!

Maandag hadden we als eerste keer gewassen, alle 2 nog nooit gewassen stonden we daar maar het is ons gelukt en alles is nog goed haha!

1 – 2 februari
Dit weekend gingen we naar New Plymouth dit is een stadje.
Samen met nog 2 andere meiden zijn we hierheen gereden, dit was ongeveer 6 uurtjes rijden. Ook ik heb voor het eerst gereden! Alles is hier aan links dus dat was wel even wennen ook heb ik echt wel 10 keer de ruitenwisser aangezet in plaats van me richting maar iedereen leeft nog dus het is goed gegaan! Onderweg zijn we gestopt bij ‘the three sisters and the elephant’ dit is een plek met een strand en rotsen, de 3 rotsen zijn de three sisters en een rots lijkt op een olifant vandaar de naam.
Het strand had zwart zand en een mooie blauwe zee, het was echt een hele mooie plek.
‘s avonds hebben we overnacht in een hostel. De volgende morgen zijn we weer richting Auckland gegaan via de ‘World forgotten highway’ dit is een weg die je dan volgt met allemaal mooie uitzichten. De wegen hier waren niet altijd even gemakkelijk allemaal bochten tussen de bergen, wel leuk om daar keer te hebben mogen rijden. Ook lopen hier dieren los, toen ik achter het stuur was moest ik opeens stoppen omdat er koeien op de wegliepen haha die kwamen echt precies langs onze auto af!

6 – 7 – 8 – 9 februari
We hadden een lang weekend doordat het Waitangi day was, dit viel op een donderdag maar mijn stage bedrijf nam de vrijdag ook vrij. Zo hebben we een kleine reis kunnen maken. We zijn eerst naar Roteruna gereden, dit is een dorpje met allemaal geisers. Overal waar je komt stinkt het naar rotte eieren door de geisers. ‘S avonds hebben we nog wat pilsjes gedronken in de bar naast het hostel! Was erg gezellig en heb me ogen uitgekeken, ze lopen er hierbij zoals jersey shore.. De volgende dag hebben we een uitstapje gemaakt naar Waimangu, dit was een plaatsje met een wandelroute langs allemaal geisers, ook had je ergens heel blauw water ! Echt super mooi om te zien. Ook hebben we daar nog een ronde gemaakt met de boot over het meer.
Daarna zijn we verder gereden naar de east cape, dit is het aller oostelijkste puntje van Nieuw – Zeeland, na een lange reis kwamen we aan bij een berg. Deze moesten we eerst nog beklimmen om op het oostelijkste puntje te bereiken. In de regen liepen we naar de top, eenmaal op de top konden we eigenlijk niks zien omdat het zo mistig was maarja we kunnen zeggen dat we op het aller oostelijkste puntje van Nieuw – Zeeland hebben gestaan !
Daarna zijn we doorgereden naar Taurango ook dit is weer een stadje met een berg (Mount Maugaui), wederom de berg beklommen maar dit keer met 26 graden! Maar het was de moeite waard!

Volgend weekendje blijven we weer is een keertje in Auckland! Maar ook dan gaan we zeker weer wat doen !
De groetjes vanuit het zonnige Auckland!

• 10 Februari 2014 - 10:57

Janneke:

Hee wereldreiziger!

wat een leuke verhalen allemaal!! En wat een mooie foto's. Genirlet ervan en doe zoveel mogelijk ervaring op. Blijf wel van de pilsjes af want hier in Nederland moet je wel mee wijntjes drinken met je vriendinnen, hihi xxxx

• 15 Februari 2014 - 09:32

Frits:

Ha Emie,

ik dacht dat jij op stage ging.......maar dat doe je er gewoon even tussendoor. Je hebt groot gelijk. Geniet lekker van dat land, nu dat zo makkelijk kan en je de tijd hebt.

groetjes,
    Frits