Alweer bijna 2 weekjes! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Emie Swinkels - WaarBenJij.nu Alweer bijna 2 weekjes! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Emie Swinkels - WaarBenJij.nu

Alweer bijna 2 weekjes!

Blijf op de hoogte en volg Emie

24 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Daar ben ik weer !
Eerste stage week zit er alweer op!

Zaterdag zijn we wezen kajakken, eerst gingen we naar het strand toe waarna we met 4 kajaks vertrokken richting Brown Island.
Brown Island is een eiland waar je alleen met de kajak kan komen, het was best bijzonder dat wij daar zijn geweest. Iemand woonden daar al 7 jaar die wij spraken en was daar nog nooit geweest. Het was een heuvelachtig eiland met een vulkaan, we zijn helemaal naar boven geklommen om te kijken. Dit was echt heel mooi!
En daarna konden we weer een uurtje terug kajakken. Daarna zijn we nog doorgereden naar een monument, weet even niet meer hoe of wat maar het was wel mooi haha!
Ook kon je van verweg zien waar de Maori’s leven. Maar hier zouden we nog een keertje heen gaan dus weten we dan meer!

Ook zijn we die dag nog even naar het park geweest is echt super groot hier ! Denk wel 5 voetbalvelden, hier waren ze allemaal aan het sporten. Ze deden iets van slagbal, maar we snapte het niet helemaal. Daarna terug naar huis gegaan en weer is Hollandse pot gegeten!

Zondag zijn we ook nog naar een eiland geweest, namelijk Rangitoto dit is een heel bekend eiland hier. Hier kun je op het hoogste punt komen van alle eilanden rondom Auckland waardoor je echt alles kan zien, om het hoogste punt te bereiken moet je eerste een hele beklimming doen, na 1,5 klimmen kwamen we boven aan ! Het was echt super mooi, ook was het echt heel warm die dag dus we waren kapot toen we daar aankwamen. Ook hier was een vulkaan, ik dacht altijd als ik aan een vulkaan dacht allemaal zwarte stenen diep gat en lava maar helaas haha het is gewoon een gat in de grond wat volgroeid is met bomen. Ook was er op dit eiland nog een soort van grot, niet zo heel groot maar wel mooi om een keer mee te maken!

Maandag had ik stage en mijn baas zou me oppikken vanuit het appartement, een kwartier later wat hier heel normaal is kwam ze aan in een MINI haha kei leuk !
Ze was meteen heel aardig en we reden naar het werk daar waar ik de rest van het team heb ontmoet! Hele leuke mensen allemaal, het tempo ligt hier wel echt anders als in Nederland. Het gaat allemaal slomer en mensen hebben tijd genoeg maar nemen ook overal de tijd voor dus dat is wel echt leuk.
Het bedrijf waar ik stage loop zorgt dat huizen die te koop staan een goede uitstraling krijgen, zo plaatsen ze meubels om te zorgen dat het verkoopbaar is.
Bij het bedrijf zit een grote loods met allemaal meubels en accessoires echt heeel veel spullen ! Elke keer kies je daar van alles uit om toe te passen in een woning.
De woningen zijn heel verschillend, ik heb echt kleine woningen gezien maar ook echt villa’s. Donderdag nog waren we bij een huis met 4 badkamers 5 slaapkamers 2 woonkamers en een hele grote keuken! Dit mogen we dus allemaal inrichten dat neemt best veel tijd in maar is erg leuk om te doen.

Verder loop ik elke dag 20 minuutjes naar stage, en ja hier regent het ook! De eerste dag regende het toen ik aanliep maar ik had geen paraplu dus de terugweg maar meteen een gekocht en ja die had ik de volgende dag alweer nodig. Maaarja het zonnetje komt van het weekend weer ! Heb lang weekend, maandag ben ik vrij dan is het Auckland Anniversary!

Byeeeeee

  • 24 Januari 2014 - 09:13

    Yvonne:

    Hee Emie!

    Leuk om je verhaal te lezen. Volgens mij zit jij daar wel goed! leuk dat jullie al zoveel hebben ondernomen!

    Geniet er van x

  • 25 Januari 2014 - 10:42

    Frits:

    Ha Emie,

    Het lijkt me geen grote straf om daar te zijn. Heel veel beter kun je het volgens mij niet treffen. Een stage die je leuk vindt, een minder gejaagd tempo en dat alles in een schitterende omgeving. Met een zonnetje daarbij en tijd om van te genieten. Dan moet je een regendruppeltje maar voor lief nemen......

    Ben benieuwd naar je volgend verslag en foto-serie en geniet van het lange weekend.

    groetjes Frits

  • 29 Januari 2014 - 19:50

    Jan Driessen:

    Hoi Emie,

    Leuk om te lezen dat het allemaal gelukt is om je stage in Nieuw Zeeland te regelen. Jouw wereld is nu letterlijk en figuurlijk ondersteboven gekeerd - daar aan de andere kant van de aardbol. Hopelijk heb je ook voldoende tijd om het land goed te verkennen ... en dat je veel mooie indrukken mag opdoen, en dat je veel leuke collega's en kennissen mag ontmoeten ...

    Kortom ... heel veel succes en heel veel plezier ...

    Geniet er maar goed van ... groeten, Jan

  • 03 Februari 2014 - 16:22

    Lia Driessen [buurvrouw V.Geert]:

    Hallo Emie,
    Heb tegen Geert gezegd dat we ook aan jou dachten en heb nu je mooie reisverslagen mogen lezen!!!
    Wat een avontuur!
    Geniet er samen van en ik zal geregeld eens lezen wat je allemaal meemaakt.
    Hartelijke groetjes van Lia en Mart

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Mijn eerste reis

Stage in Auckland !!

Recente Reisverslagen:

11 Juli 2014

Last days !

16 Juni 2014

Geert in Nieuw-Zeeland!

30 Mei 2014

Fiji time!

29 April 2014

Bay of Island & more !

04 April 2014

't goeie leven !
Emie

Actief sinds 07 Jan. 2014
Verslag gelezen: 427
Totaal aantal bezoekers 10061

Voorgaande reizen:

12 Januari 2014 - 12 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: