Last days ! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Emie Swinkels - WaarBenJij.nu Last days ! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Emie Swinkels - WaarBenJij.nu

Last days !

Blijf op de hoogte en volg Emie

11 Juli 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Last days!

Mijn laatste maar lange verhaaltje, wat heb ik een super tijd gehad hier !
Sinds de Tongariro Crossing hebben we nog veel mooie en leuke dingen gedaan. Eerste zijn we naar Wellington geweest. Dit is de hoofdstad van Nieuw-Zeeland. De eerste dag stond in het teken van voetbal. Helaas konden we geen kroeg vinden waar het om 4 uur zou worden afgespeeld, maar pas om 12 uur. Nou zoo spannend, alle mobiels, tv’s, radio ontweken en daar zaten we dan 12 uur klaar voor de wedstrijd. Gelukkig wonnen ze! Maar wat was dit spannend, vooral omdat iedereen de uitslag al weet en jij niet haha. Daarna zijn we met de cable car mee geweest, dit is een oud treintje wat nog steeds gebruikt wordt om van boven/beneden te gaan van de berg. Ook hebben we de Nieuw Zeelandse bioscoop opgezocht, hier hebben we 22 jump street gekeken! En nog steeds rode stoelen maar minder lekkere popcorn! Die dag erna hebben we het bekende te papa museum opgezocht!

Daarna weer terug in Auckland, auto gehuurd en op naar de All blacks! Wat was dit een top wedstrijd. Samen met nog een andere Nederlandse jongen stonden we daar. We waren te laat met kaartjes kopen waardoor we ‘slechte’ plekken op het gras hadden. Maar uiteindelijk was dit de beste plek die je maar kon hebben. De haka het bekende all blacks dansje was richting ons, en daarnaast hebben we ook nog 5 trys gezien! Echt zo dichtbij maar 2 meter afstand! En wonnen ze met 36 – 13 van England.

De volgende vlogen we naar Christchurch waar we begonnen aan de laatste 3 weekjes door het zuider eiland. De eerste dag zijn we naar Kaikoura gereden, dit staat bekend om zijn vele zeehonden. Ook hebben we de wale watch gedaan. Daar hebben we 4 walvissen gezien. Eigenlijk zijn het maar saaie beesten, ze liggen beetje en dan als ze ondergaan gaat de staart omhoog! Dit is wel mooi om te zien! Daarna richting Queenstown. Queenstown is een stad waar veel toeristen komen om te skieën.
Ook zagen we Sanne hier weer ! De eerste avond hebben we samen gekookt en zijn we daarna op stap gegaan. Tijdens het stappen konden we ook prijzen winnen. En ja eindelijk won ik ook weer iets !! haha. We moesten een sok, wc papier en een heineken fles verzamelen en dat zo snel mogelijk naar de bar brengen! Dit was gelukt, zo kregen we 1 gratis Milford Sound cruise en 10 gratis jägerbombs!

De volgende dag zijn we met de gondel naar boven gegaan waar je een super uitzicht hebt over Queenstown. Je hebt een super mooi meer met allemaal bergen en daar om heen de stad gebouwd. Ook hebben we nog gerodeld van de berg af!
En toen was het eindelijk zo ver! Skydive!! We werden om half 9 opgehaald en zijn naar wanaka gereden, hier kregen we eerst uitleg en konden we de pakken aan. Samen met 2 andere meisjes die ook gingen springen gingen we de lucht in. Eerst gingen zei eruit, daarna gingen we nog hoger. Op 15000 ft waren we dan aan de beurt. Omdat we zo hoog zaten kregen we nog extra zuurstof in het vliegtuig. Toen was het zo ver, eerst ging ik! Hup daar ga je dan met 200 km per uur heb je een vrije val van 60 seconden. Echt zo gaaf !! Alles gaat zo snel, al met al duurt het ook maar 6 minuutjes en dan ben je weer aan de grond. Toen we weer terug waren hadden we wel een fergburger verdient. Hier hebben we dan ook van genoten.
‘S avonds hebben we samen met Sanne nog een ijsje gegeten bij onze vaste ijszaak.. haha heerlijk! Nog even een biertje gedronken in de pub en daarna lekker geslapen.
De volgende dag zijn we naar Milford Sounds gegaan, het was 4,5 uur rijden heen dan op de boot voor 2 uurtjes en weer 4,5 terug een vermoeiend dagje ! Maar super mooi landschap, alle bergen met de mooie sneeuwtoppen.
En toen stond er weer iets spannends op het programma, samen met Sanne ging ik de swing doen en Geert de bungee jump. Eerst ging Geert, wij mochten mee kijken hoe hij het er van af bracht! Echt zo eng maar zo vet! Met 134 meter de biggest bungee jump of Oceanië. Daarna gingen wij! De swing is iets minder eng. Je wordt afgeschoten waarna je een vrije val hebt van 60 meter en daarna ga je meer als een grote schommel. Maar ook zo gaaf. Het was dan ook de biggest swing of the world.
Sanne ging nog een keertje op z’n kop en daarna vertrokken we weer richting Queenstown.

De dag derna ging de wekker al vroeg. 3.30 was het. Helemaal klaar om ook hier Nederland te kijken. Hier opende wel een pub om 4 waardoor we het live konden zien. Natuurlijk vol spanning zoals iedereen thuis maar gelukkig wonnen we ! Het was extra leuk omdat er ook een groepje Mexicanen in de pub waren haha.
’s Avonds nog lekker wezen uiteten met Sanne waarna we de volgende dag vertrokken richting Wanaka.

Toen we in Wanaka aankwamen hebben we rondgelopen om het meer en door de straatjes. De dag erna hadden we mountainbikes gehuurd en een rondje gefietst! Heerlijk om na 5 maanden weer eens te fietsen haha, maar dit keer wel wat moeilijker, wat begon met een rustig tochtje eindige met bergen op en af! Gelukkig hadden we super mooi weer met super mooie uitzichten.
En daarna nog even nagenoten met een warme chocomel!

Toen weer verder gereisd naar Frans Jozef. Dit staat bekend om zijn gletsjers. Deze hebben we dan ook bezocht. S’ Middags kwamen we aan waarna we de juiste schoenen en kleding aankregen. Daarna werden we door de helikopter opgehaald en vlogen we een klein rondje rondom de gletsjers en de rainforest. Toen landde we op het ijs. Daar kon onze tocht beginnen, met veel klimmen en lopen. Erg leuk ook vormde de gletsjers soms tunnels waar we onder door mochten. Ook hebben we de Kiwis en Americanen nog even geleerd hoe je een sneeuwpop moest maken haha. Daarna weer terug in de helikopter en heerlijke frietjes gegeten.

Daarna zijn we weer vertrokken naar Punakaiki, dit is maar een klein plaatsje. Het staat bekend om the pancake rocks, deze hebben we dan ook bezocht! Erg mooi allemaal laagjes waaruit een rots ontstaat, ook zijn de lagen echt goed zichtbaar vandaar ook de naam! Om het compleet te maken hebben we die avond ook lekker pannenkoeken gebakken ! & genoten van de zonsondergang!

De volgende dag zijn we weer verder gereisd! Dit keer kwamen we aan in Abel tasman. Dit is een groot natuur gebied, omdat het hier ondertussen al winter is was er dan ook niks te doen. Gelukkig een klein supermarktje. Toch hadden we een super mooie dag, lekker warm en blauwe lucht. Die zelfde dag zijn we nog wezen kajakken, naar de split apple rock en ook zijn we onderweg naar zeehonden tegen gekomen! De volgende dag hebben we nog een wandeling gemaakt en toen terug gegaan naar Nelson!

Toen zat het mooie avontuur er toch wel op helaas! Donderdag zijn we begonnen aan onze terugreis naar Auckland. Via de bus en de ferry zijn we aangekomen in Auckland.
Vrijdag nog een laatste bezoekje gebracht aan stage en s’ avonds voor de laatste keer lekkere noodles gegeten!

En toen was het toch echt zaterdag, de dag dat we terug vliegen naar Nederland. Ik heb echt een super tijd hier gehad en genoten vanalles!

Tot ziens!
En tot gauw Nederland!

• 11 Juli 2014 - 06:59

Frits:

Emie, ik kan me goed voorstellen dat je een super tijd hebt gehad. Maar helaas komt aan alles een eind. Een fijne terugreis en tot over enkele dagen. Dan kunnen we de verhalen nog eens horen.

Groetjes

• 11 Juli 2014 - 08:37

Anke:

Heee mop!
    jeetje wat een verhaal en een avontuur haha.
    Ik merk wel dat je genoten hebt, zeker de periode met geert. Echt heel gaaf!
    jammer dat het alweer zover is om te vertrekken daar,
    maar ik vind t niet erg om weer gezellig met je te lachen, kletsen, dansen en borrels doen haha.
    Goeie reis Samen met Geert!
    Tot snel xxxx

• 11 Juli 2014 - 18:30

Ine:

Hoi Emie en Geert,

Wat een supertijd!
    Maar aan alles komt een eind. Als je nog maar kunt wennen in ons natte kikkerlandje.
    Goede reis en tot zondag.
    Liefs papa en mama.