Bay of Island & more ! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Emie Swinkels - WaarBenJij.nu Bay of Island & more ! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Emie Swinkels - WaarBenJij.nu

Bay of Island & more !

Blijf op de hoogte en volg Emie

29 April 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

En toen was het alweer april! Wat nu ook alweer bijna voorbij is ! In het tweede weekend van april zouden Prins William en Kate naar Nieuw-Zeeland komen. Nou dat was een hele happening op stage! De receptie was er al naar ingericht. Ook zouden we op een boot naja noem het maar een jacht gaan om ze in het echt te kunnen zien! Daar gingen we dan vrijdagmiddag verkleed enal naar de boot. Vanuit de boot hadden we perfect uitzicht. Nadat we ze hadden gezien hebben we nog eventjes lekker geluncht!

De week daarop was een kort weekje het was namelijk paasweekend en we hadden vrijdag en maandag vrij. Met een groep van 70 man vertrokken we naar Bay of Island dit ligt helemaal in het noorden van Auckland. Onderweg zijn we nog even gestopt bij de Wangarai falls. S ’avonds hadden we een ‘verkleed feestje’ dit zie je hier echt heel veel. Het thema was Blast from the past. Na de gezellige avond en een duik in de zee lekker in bed gekropen. De volgende dag gingen we een dolfijnen cruise doen. Ook zouden we met wilde dolfijnen mogen zwemmen. Helaas is dit niet doorgegaan er waren namelijk babydolfijnen en dan mag je niet in het water. Wel was het een hele mooie trip en hebben we ook nog een haai en een pinguin gespot. S ‘avonds lekker wezen uit eten en nog een paar drankjes in de kroeg gedaan. De volgende dag gingen we naar Cape Reinga, vanuit hier zie je dat twee oceanen elkaar raken als het ware. Je ziet twee verschillende kleuren en ook golven in het midden van de zee. Doordat we niet heel goed weer hadden kon je de kleuren niet heel goed zien. Ook zijn we nog gestopt bij 90 miles beach zoals de naam al zegt, een heel lang strand. De laatste dag van het weekend zijn we weer naar huis gereden onderweg zijn we nog gestopt bij een grot. In de grotten zitten allemaal glowworms, dit zijn kleine wormpjes die licht geven.

Ook zal ik is een keer iets over stage vertellen. Ik werk namelijk bij een homestaging bureau. Dit betekend dat als huizen te koop staan dat wij deze inrichten. Waardoor de foto’s mooier worden en huizen hierdoor sneller verkocht worden. De huizen worden hier heel snel verkocht, dit duurt vaak tussen de 3 – 6 weken. Ze keken me dan ook erg aan toen ik vertelde hoe het in Nederland zat!
Laatst heb ik een huis zelf ingericht, en zelf er alles voor uit mogen zoeken! Zie foto’s voor het resultaat. (eigen gemaakte foto’s).

Het weekend daarna zijn we op vrijdag naar Mount Eden geweest. Dit is een ‘slapende’ vulkaan. Als je deze opklimt heb je een uitzicht over auckland! Dit hebben we s’avonds gedaan waardoor we nog een beetje zagen van de zonsondergang. Ook zijn we weer terug geweest naar Auckland Zoo! Maar dit keer om de olifant te mogen voeren ! Sanne had een jongen leren kennen die daar toevallig werkte waardoor we dit konden doen! Eerst gingen we naar de olifant, beide mochten we haar een appel geven, echt heel leuk!! Daarna mochten we ook nog naar de zeehonden om deze aan te raken! Echt heel leuk om een keer te mogen doen!

Ook hier werd Kingsday gevierd! Daar gingen we dan in het oranje op naar het feest! Ook waren hier bitterballen te eten, helaas smaakte ze heel anders dan in Nederland. Maar wat hadden we een top avond ! Echt genoten, ik voelde me weer helemaal thuis haha.

Cheers !

• 29 April 2014 - 13:34

Anke:

Wauw! Echt wel heel gaaf! En die namen allemaal haha.
    je hebt leuke ervaringen zo allenaal! Ik debk dat ik ook ff kom haha.
    maar ook fijn dat je zelf een huis in hebt mogen richten en zelf alles uitzoeken!
    Ge bent een goeike:) en hele leuke foto's!

Groetjes van papa mama tonia mark elz frank mij (natuurlijk) en jack

hopelijk tot snel op de skype