Eerste daagjes ! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Emie Swinkels - WaarBenJij.nu Eerste daagjes ! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Emie Swinkels - WaarBenJij.nu

Eerste daagjes !

Blijf op de hoogte en volg Emie

17 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Eindelijk was het zo ver, samen met Sanne gaan we een half jaar stage lopen in nieuw – zeeland.
Na de lange en vermoeide vlucht kwamen we eindelijk aan bij ons appartement. Samen met nog een ander meisje delen we nu een kamer. De kamer is eigenlijk best groot, maar het is allemaal maar een beetje vies en stuk.
Toen we aankwamen werd er ook meteen verteld dat mijn bed kapot was en dat ze die de volgende dag gingen maken.
S’ middags hadden we een oriëntatie gesprek bij het stage bureau. Hier kregen we van alles uitgelegd. Over de vele excursies en wat je allemaal kan gaan verwachten.

Het appartement ligt midden in het centrum, en met de bus zijn we zo bij het strand. De mensen hier zijn echt heel vriendelijk, ze kijken toch vaak even op als je uit Nederland komt. We waren bij een schoenenwinkel wantja ik heb me eerste aankoop alweer gedaan. Ook lopen hier veel Aziaten rond, echt 10 % van de bevolking is Aziaat en die wonen ook nog allemaal in Auckland.
De wegen zijn hier echt heel steil, alles is heuvelachtig. Als we naar de stad lopen moeten we al gelijk wat steile hellingen op ! Ohhh ik heb zon spierpijn ervan.. Echt zwaar , dus we komen helemaal gespierd terug haha.

Woensdag was de eerste dag dat we iets konden doen. Nadat we een beetje bij hadden geslapen zijn we de stad in gegaan.
Het was erg mooi weer dus liepen door de stad en daarna even bij de haven gezeten! Het is echt heel mooi hier, en ons eerste ijsje gehad. De zon is hier erg sterk dus moet je je veel insmeren maarja dat waren we de eerste dag alweer vergeten met resultaat, verbrand.

Donderdag gingen we naar Waiheke eiland. Na 2 keer verschillende bussen te hebben gehad terwijl je rechtstreeks met de boot kon kwamen we aan. Dit is een groot eiland met veel bergen en mooie stranden Echt heel mooi daar.
Toen we terug kwamen gingen we samen met een groep andere uiteten. Dit was erg leuk, ik had kip besteld en je kreeg dan kip die helemaal rood was, maar was wel lekker ! Ze drinken hier ook veel rode wijn alleen dat lussen we niet maar mengend met water is het wel te doen !
S’ avonds waren we nog opstap geweest, je hebt eigenlijk allemaal kleine kroegjes. Elke donderdagavond is er een kroegentocht! Je betaald dan 10 dollar dat is ongeveer 6 euro en zo krijg je bij elke kroeg een gratis drankje! En daarna lekker te bed want die jetlag is nog steeds niet weg..

Nog 2 dagen voordat me stage begint spannend!
Morgen kajakken en zondag de vulkaan op het eiland rangitoto beklimmen!

Groetjessss

• 17 Januari 2014 - 07:54

Janneke:

Hee meissie.

wat een leuk eerste bericht!! Ik ben benieuwd hoe gespierd je hier terug komt, hahaha.

En heeel veel succes met je eerste stage dagje!

Xxx janneke

• 17 Januari 2014 - 08:17

Anke:

Leuk verhaaltje. Ik hoor t je al allemaal zeggen haha.
    Super leuk! Geniet ervan!
    En alvast succes met je stage

Xxx fam. Swinkels

• 17 Januari 2014 - 10:54

Familie Mayer:

Heey wereldreiziger
    Leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt kunnen we je via deze weg toch nog volgen mooie foto's ook geniet er maar lekker vanr
    succes met je stage maar dat gaat je wel lukken, wij gaan je in iedergeval blijven volgen

Gr xx fam. Mayer

• 17 Januari 2014 - 12:01

Fam. Sijben:

Hoy Emie,

Fijn dat je reis goed verlopen is, en nu maar genieten!
    Ben benieuwd naar je stage, erg leuk dat je al geshopt hebt, hoort erbij!
    Veel plezier nog en we kijken alvast uit naar je volgende reisverslag.
    vele groetjesssssss,

Nelly en Pieter.

• 17 Januari 2014 - 17:23

Sandra Smits':

Hee Emie,
    Fijn dat je een goede reis hebt gehad.
    Geniet van alles dat je meemaakt en stuur nog maar wat extra zon hierheen!

Ik ga je volgen!
    Groetjes Sandra

• 17 Januari 2014 - 18:36

Lisette Van Laarhoven:

Hoi Emie,

Nog een berichtje van iemand die je zeker volgt! Door al jouw verhalen en foto's zijn wij ook een beetje op vakantie.
    Was je koffer niet groot genoeg dat je nu al mocht shoppen:)
    Geniet van deze hele speciale ervaring, wij kijken uit naar je volgende verhaal.

Groetjes Lisette

• 17 Januari 2014 - 19:54

Frits:

Ha die Emie,

last van een jetlag had ik echt niet van jou verwacht ;-).
    Gelukkig heb je eerst een week om deze weg te werken voordat je met je stage begint.
    De eerste winkels en kroegjes hebben jullie al gevonden, dus dat komt allemaal goed.

Geniet er lekker van en maak ons maar jaloers met foto's van dat mooie zonnige land.

Groetjes Frits

• 17 Januari 2014 - 23:10

Greetje:

Heej Emie,
    leuk om je ervaringen te volgen/lezen.
    Succes met alles wat daar op jullie pad komt. En veel werkplezier toegewenst.
    Liefs Greetje